Sveriges Expresseglare
Lugnet 6
41468 GÖTEBORG
Postgiro : 481 23-4

All post till förbundet skickas till ovanstående adress.

Medlemsavgift :   150 SEK
Klassbevis :   250 SEK
Klassbevis + medlem :   400 SEK

Som medlem får du tips och råd samt information om tävlingar och andra aktiviteter via vår medlemstidning X:et (4 nr / år) samt möjlighet att delta på SM och NoM.

Sveriges Expresseglare med nya webbadressen expresseglare.nu bedriver flera olika typer av verksamhet. De flesta seglingsaktiviteterna drivs av de lokala regionerna, se Regioner. Den centrala verksamheten är i huvudsak fokuserad på tre verksamheter: se till att SM arrangeras varje är, aktivt underhålla klassregeln så att Expressklassen fortsätter att vara vad den är, samt att ge ut Expresstidningen, det  sammanhållande organet. Observera att din Express måste vara försedd med klassbevis som utfärdas av Sveriges Expresseglare för att få kappsegla i entyp. Sveriges Expresseglare är naturligtvis anslutet som klassförbund till Svenska Seglarförbundet.